آسمان هشتم

توصیه های امام رضا (ع) که می فرمایند: کسانی که می خواهند از ابتلاء به مرض یرقان در امان بمانند، در فصل تابستان به اتاق های دربسته و دم کرده و بدون تهویه وارد نشوند

 از امام رضا (ع) نقل شده که به نوشیدن شیر اهمیت دهید به ویژه در اواخر خرداد و تیر ماه، و نیز به خوردن ماست اهمیت دهید به ویژه در اواخر مرداد و شهریور  فرموده اند:«از شیرها و ماهی تازه استفاده کنید».

  از امام رضا (ع) نقل شده است :بادمجان در فصل گرما، سرد است و در فصل سرما، گرم مى باشد.

امام رضا (ع) همچنین توصیه می کنند که در فصل تابستان از سبزیجات و میوه های تازه و گوشت گوسفند و ماهی تازه بی نمک و گوشت مرغ تیه و و دراج و شیر بیشتر استفاده کنید.
و در مورد خواص انگور فرموده اند:انگور روی دستگاه های گوارشی و مجاری ادرار نقش مؤثری دارد و برای رفع ضعف های عضلانی و استخوانی مفید است .
بسیار مقوی و مغذی، دفع کننده سودا، درمان کننده یبوست و التهاب معده و روده، مفید برای سل ریوی، احتقان کبد و طحال، کم خونی، نقرس ...است.
 امام رضا (ع) ما را ازخوردن ناشتای خربزه نهی کرده می فرمایند: خوردن خربزه در حال ناشتا باعث فلج شدن می گردد و از آن به خدا پناه می بریم.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->