آسمان هشتم

امام رضا علیه السلام درباره ساختمان کلی بدن و جایگاه فلب و عروق انسان می فرماید: خداوند، بدن را به هیچ دردى گرفتار نساخته ، مگر اینکه براى آن ، دارویى هم قرار داده است که بدان درمان شود. هر نوع درد نیز نوعى درمان و چاره دارد؛ چرا که این بدن ها بر سیاق یک مملکت ، ساخته شده اند. پادشاه این سرزمین ، قلب است . رگ هایى که در بدن و مغز وجود دارد، کارگران اند. خانه آن پادشاه ، قلب انسان است . سرزمین آن پادشاه بدن انسان است و دستان ، پاها، چشمان ، لب ها، زبان و گوش ها نیز یاران اویند
 آنحضرت  می فرمایند: شفاء هزار بیماری درهندباء(کاسنی)است هیچ مرضی در درون بدن نیست که با خوردن برگ کاسنی قلع وقمع نشود» .
آن حضرت در سخنی دیگر می فرمایند: اگر مردم می دانستند چه فوایدی در سیب است , بیماریهای خود را مداوا نمی کردند مگر با آن .
اما درباره تقویت قلب در سخنی میوه «به» را مفید دانسته می‏فرمایند: به رسول خدا صلی الله علیه و آله« به» هدیه دادند، آن را با دستشان نصف کردند. آن حضرت به را خیلی بیشتر دوست می‏داشت و آن را تناول کرده و به یارانش که در محضرش بودند نیز دادند و فرمودند: به بخورید که آن قلب را جلی داده و برای سینه خوب بوده و آن را تمیز می‏کند.
همچنین امام رضا (ع) در یک توصیه تغذیه‌ای دیگر برای ایجاد آرامش و تقویت قلب به نقل از حضرت علی (ع) می‌فرماید: طلحه بن عبیدالله بر رسولخدا (ص) وارد شد و در دست رسولخدا (ص) یک «به» بود و آنرا به طلحه داد و فرمود:‌ای ابو محمد اینرا بگیر که قلب را راحت و تقویت می‌کند.
و در جایی دیگر کدو را تقویت کننده قلب دانسته می فرماید: ...  رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هرگاه غذا می‌پزید کدو (حلوائی) بسیار بپزید، زیرا کدو قلب محزون را شاد می‌کند.
آن حضرت می فرماید: در فصل بهار پیاز و سیر نیز نباید خورد زیرا از جمله خواص این دو میوه گیاهی آن است که فشار خون را پایین می‌آورد و معلومست که با هیجان خون به هیچ وجه صلاحیت ندارد. ... مصرف این دو میوه خواب را بیشتر از حد لزوم زیاد کرده و موجب بی نظمی و اختلال می‌گردد.
امام رضا علیه‏السلام همچنین درباره نقش تغذیه و رعایت اصول تغذیه در تقویت رگهای بدن می فرمایند: در بدن ، رگى است که آن را «عَشا (شام)» گویند. اگر شخصْ شام خوردن را واگذارد ، آن رگ تا صبح او را نفرین مى‏کند و مى‏گوید: «خدا ، تو را گرسنه بدارد ، چنان که مرا گرسنه بداشتى ، و تشنه بدارد ، چنان که تشنه‏ام نگاه داشتى». پس مبادا کسى از شما شام را واگذارد ، هر چند به یک لقمه نان یا جرعه‏اى آب باشد.

توصیه طب سنتی

درمان گیاهی مشکلات قلب

فلفل قرمز

جوشانده فلفل قرمز (¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز را در آب جوش ریخته و مدتی بگذارید بماند) را به همراه وعده غذایی مصرف کنید.

سویا

مصرف سویا باعث کاهش احتمال حمله قلبی، سرطان سینه، سرطان رحم و تخمدان می‌شود.

عصاره هسته انگور

این عصاره از هسته انگور تهیه می‌شود. که این عصاره باعث کاهش هیستامین شده و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E به اکسیژن رسانی به قلب و بقیه عضلات بدن کمک می‌کند. همچنین سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و در نتیجه زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابند.

اسطوخودوس

برای مصرف، ۵ تا ۱۰ گرم از گیاه کوبیده‌شده را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و یک ساعت قبل از وعده‌های غذایی و روزی دو فنجان میل کنید.

گل گاوزبان

۲ تا ۴ گرم گل گاوزبان را کوبیده، در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه فنجان و یک ساعت قبل از وعده‌های غذایی میل کنید.

سنبل الطیب

از این گیاه برای درمان تپش قلب استفاده می‌شود. مصرف دم کرده آن به آرام کردن تپش قلب کمک می‌کند.

برگ بادرنجبویه

 از این گیاه برای تقویت قلب استفاده می‌شود. مصرف دم کرده آن یک ساعت قبل از غذا برای قلب مفید می‌باشد.

نظرات (۱)

  • منتظران ظهور
  • سلام

    با مطلبی در مورد آتش شهوت به روزیم
    منتظر شما و نظرات زیباتون

    التماس دعا
    یا علی مدد
    ................................
    گروه فرهنگی منتظران ظهور

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    -->