آسمان هشتم

امام رضا (ع) فرمود : پیامبر خدا (ص) نگاه کردن به ترنج سبز و سیب سرخ را دوست داشت.
خوردن ترنج در شب ، چشم را تغییر و سبب کژی چشم میشود .

توصیه طب سنتی

پوست زرد آن جهت تقویت قلب و مغز و کبدی که طبع آن سرد شده باشد و معده و احشا و دفع حالت تهوع و دل به هم خوردگی و خوشبو کردن دهان و لطیف کردن طبع و از بین بردن بادها و یاری دهنده در هضم نافع است خصوصاً مربای آن با عسل مادامی که در خوردن آن زیاده روی نشود و الا هضم نمی گردد خصوصاً غیر مربای آن .و نیز از مفرحات تریاقیه است یعنی اینکه اعصاب را تسکین می دهد و پادزهر سموم داخل بدن است. پخته آن مسکن استفراغ صفراوی زرد رنگ و در دهان جنبانیدن آن خوشبو کننده بوی دهان و نوشیدن خشک کوبیده آن با عسل پادزهر و دفع کننده همه زهرها است و آشامیدن عصاره آن که با گوشت آن گرفته باشند جهت گزیدن افعی و طلاکردن سوزانده و خاکستر آن جهت برص مفید است. و چون خشک غیر سوزانده آن را در صندوق  و جامه گذارند مانع کرم زدن آن است و چون پوست یک عدد اترج را در شراب اندازند بلافاصله آن را ترش کند و سرکه سازد. البته باید توجه داشت که برای کبد  و مغز محرور المزاج (گرم مزاجان) و کسانی که صداع دارند ضرر دارد و مصلح آن عسل و بنفشه است.

پیشگیری از عوارض آلودگی هوا

پوست ترنج یا اترج یا بالنگ یکی از بهترین داروهای گیاهی برای روزهای آلوده است.  بهترین دارو برای پیشگیری از آسیب‌هایی است که به دلیل آلودگی هوا به جسم و روح انسان تحمیل می‌شود. مصرف پوست ترنج در غذا یا به صورت مربا می‌تواند علاوه بر افزایش اشتها به تصفیه خون هم کمک کند و در عین حال موجب افزایش نشاط و شادمانی در مصرف‌کننده شود. به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ضماد تهیه شده از پوست ترنج می‌تواند موجب درمان و کاهش درد محل گزش مار یا حشرات شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->